Podle soudu nemá část tunelu Blanka stavební povolení

Praha – Část pražského tunelu Blanka nemá podle rozhodnutí Nejvyššího správního soudu stavební povolení. Aby ho město získalo, musí provést nové stavební řízení a zřejmě do něj bude muset přizvat i zástupce občanského sdružení Za naši budoucnost, které proti stavbě dlouhodobě protestuje. Podle něj by mohla mít stavba vliv na zdraví obyvatel v jejím okolí. Soud s tím souhlasí.

Zrušené stavební povolení se týká technologických a inženýrských sítí v tunelu, bez kterých nelze tunel uvést do provozu. „Úřady při povolování stavby neprovedly dostatečnou analýzu dopadů stavby na životní prostředí,“ zdůvodnil mluvčí Nejvyššího správního soudu František Emert.

Podle zpravodajského serveru iHned na konci února také zamítl Nejvyšší správní soud kasační stížnost ministerstva pro místní rozvoj proti verdiktu Městského soudu v Praze. Ten zrušil stavební povolení na část stavby tunelu Blanka ze Špejcharu do Holešoviček.

Úřady zatím rozhodnutí soudu nechtějí komentovat

Magistrát resp. společnost Metrostav ve stavbě pokračují. Dnešní rozhodnutí brněnského soudu zatím nemají k dispozici. „V současné době žádné rozhodnutí nemáme. Musíme počkat, až dorazí na magistrát. Zcela jistě se nejedná o žádné z hlavních stavebních povolení,“ uvedl mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf.

Až rozsudek dorazí na radnici, je možné, že se ministerstvo pro místní rozvoj opět obrátí na soud. „Je třeba, aby se naši úředníci seznámili s tímto rozsudkem. Poté budeme schopni říct, jaký bude další postup,“ uvedl mluvčí ministerstva Martin Ayer.

Tunel Blanka je součástí severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu Prahy. Investorem městského okruhu je magistrát. Většina silnice povede v tunelech, náklady na stavební práce by měly dosáhnout 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Tunelový komplex Blanka má být hotov v roce 2011. Tunel má doplnit už provozovanou, 17 kilometrů dlouhou část okruhu se Zlíchovským tunelem, tunelem Mrázovka a Strahovským tunelem.