Na Motosalonu se představil nový velorex

Brno - Nástupce legendární tříkolky velorex se představil na mezinárodním veletrhu Motosalon v Brně. Moderní verze pro 21. století ale není vozítkem pro invalidy nebo méně majetné vrstvy. Model nabitý novými technologiemi s názvem Velor-X-Trike je určen vyšším vrstvám a jeho cena začíná na zhruba půl milionu korun. Dnes si jej mohli poprvé prohlédnout odborníci na brněnském veletrhu Motosalon. Vozítko bude vyráběno individuálně na zakázku a každý model bude číslovaný.

Moderní verzi vyvinul a vyrobil opavský podnikatel Pavel Brída a jeho firma Motoscoot. „Dát do původního velorexe z roku '50 150koňový motor je velký nesmysl z hlediska stability, brzd, podvozku… No a myšlenka byla na světě,“ popsal Brída, jak připravoval nový velorex.

Jeho model nese název Velor-X-Trike, neboť samotnou značku Velorex má již někdo podle něj zaregistrovánu v Polsku. Tříkolku představil i za účasti původního konstruktéra velorexu Mojmíra Stránského.

Video Reportáž Jana Hreňa
video

Reportáž Jana Hreňa

Také on ovšem poukazuje na to, že nový vůz má s velorexem málo společného – podobný je pouze název a design. „My jsme sledovali, aby byla příjemná cena, aby se to rozšířilo a bylo zeširoka použitelné. Tato generace je pro ty, kdo si mohou dovolit investovat do větší pořizovací ceny a nabízí určité výhody. Je to tedy pokračování jiným směrem, který také má své zákazníky,“ shrnul Stránský rozdíl mezi účelem nového Velor-X-Trike a původního velorexu.

První myšlenka na nový moderní velorex se podle Brídy zrodila v létě 2008. Sám totiž vlastní starý velorex, s nímž s oblibou jezdí se svým synem. Se stavbou začal o rok později.

Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový od Hondy s objemem 1284 krychlových centimetrů. Exkluzivnost nové tříkolky spočívá v tom, že vozítko bude vyráběno individuálně na zakázku, každý model bude číslovaný. Nikdy se tak nestane, aby dvě vozítka byla stejná.

Zda bude nový velorex úspěšný, není zatím zřejmé. „Uživit se na tom dá, ale není to jednoduché. Reinkarnace dřívějších výrobků – nebo využití slavného jména – tady už byly. Záleží na konkrétním podnikatelském záměru. Myslím, že se nevyhnou výrobci tomu, aby expandovali do celého světa,“ podotkl Jan Blažek z motoristického časopisu Auto 7.

Brída se skutečně rozhlíží například na americkém trhu i jinde, kde by se nový vůz měl prodávat ve verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux. Pro využití na závodních okruzích prý bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem přes 200 koní a maximální hmotností do 400 kilogramů.

Podnikatel Pavel Brída (vlevo) 10. března na mezinárodním motocyklovém veletrhu v Brně slavnostně odhalil ve světové premiéře nový model legendárního velorexu za účasti původního konstruktéra Mojmíra Stránského (vpravo).
Zdroj: ČTK
Autor: Igor Šefr