Boj o modernizaci hlavního tahu na Slovensko pokračuje

Ostrava - Chybějící peníze na modernizaci mezinárodní silnice I/11 v Moravskoslezském kraji může stát získat z evropských fondů. Bylo by to snadnější, kdyby tento hlavní tah na Slovensko zařadila Evropská komise do plánu Transevropských cest. Účastníci ostravské konference Transport proto o podporu této stavby písemně požádají předsedu Evropského parlamentu Jerzyho Buzka a ministry dopravy Česka, Slovenska a Polska.

Nejhorší situace na hlavním tahu na Slovensko je mezi Třincem - Oldřichovicemi a Bystřicí.  Úzká silnice už provozu nestačí. Prochází navíc centrem Vendryně.  Lidem tam přímo pod okny projíždějí kolony aut. Modernizaci tohoto čtyřkilometrového úseku by přitom stát mohl začít už příští rok. Na stavbu ale chybějí peníze. Líp na tom není ani západní část silnice I/11. Mezi Ostravou a Opavou už sice stavbaři pracovat začali, kvůli nedostatku peněz ale není jasné, kdy skončí. „Žádáme, aby se se stavbou I/11 směrem na Slovensko a směrem na Opavu, začalo co nejdřív, protože je to silnice mezinárodního významu, která prochází průmyslovými oblastmi a na jejích koncích jsou automobilky Hyundai a KIA,“ uvedl generální ředitel Sdružení pro rozvoj MS kraje Miroslav Fabian.

 

„Jsem velmi rád, že konference Transport žádá totéž, co vedení MS kraje, že se k této iniciativě připojili i zástupci kraje Zlínského a ostatní. Je zde ambice, aby silnice I/11 byla zařazena mezi silnice evropského významu,“ říká i náměstek hejtmana Miroslav Novák. Modernizace hlavního tahu na Slovensko je nezbytná i podle zástupců ministerstva dopravy. Ti si ale stěžují, že jejich rezort od státu nedostane tolik peněz, kolik by na stavby potřeboval. „Také se budeme snažit, aby se peníze našly z evropských peněz,“ řekl vrchní ředitel úseku veřejné a vodní dopravy ministerstva dopravy Karel Peška. Jestli bude hlavní tah na Slovensko patřit do Transevropské sítě silnic, o tom rozhodne Evropská komise nejpozději příští rok na jaře. Česká republika by pak peníze na tuto stavbu mohla čerpat už o rok později.