Uherské Hradiště mění po půlroční zkoušce úhrady za parkování

Uherské Hradiště - Strategie Uherského Hradiště, které chtělo drahými poplatky za parkování odlehčit centru města od aut, se po půlroční zkoušce od prvního března mění. Samospráva tak reagovala na připomínky lidí, kteří byli se systémem nespokojení. Parkování v samotném jádru města, které stálo na hodinu stejně jako například v Praze, částečně zlevní. Navíc radnice nabídne automobilistům levná parkovací místa, která jsou vzdálena od úřadů a obchodů asi dvě stě metrů. U vlakového nádraží. Za dvacet korun na den.

Uherské Hradiště také snížilo cenu předplacených karet na parkování. Nejdražší karta na rok tak místo stávajících třiceti tisíc bude k mání za osmnáct tisíc korun. „Změn je celá řada, reagovali jsme na podněty řidičů. Za hlavní změnu považuji individuální přístup řešení parkoviště ČD-jih vyčleněním z třetí parkovací zóny, snížení cen předplatných karet, stejně tak jako zrušení bezplatné hodiny pro všechny parkující u OD Centrum, kdy je samostatně řešena bezplatná hodina parkování pouze pro zákazníky Billy,“ vysvětlil místostarosta města Květoslav Tichavský (ODS).

Podobně jako v jiných městech i v Uherském Hradišti platí systém, že čím blíže centru řidič zaparkuje, tím více zaplatí. Město tak vybere ročně na těchto poplatcích kolem sedmi milionů korun. Parkovací plochy jsou rozděleny na tři zóny, zpoplatněno je celkem zhruba 1150 míst. Cílem těchto opatření není podle Tichavského cílená snaha o vysoký zisk do městské pokladny, ale regulace dopravy ve středu města.

Reportáž Josefa Kvasničky - Události v regionech - vysílá studio Brno - 2.3. 2010 (zdroj: ČT24)

„Každý chtěl zaparkovat na náměstí a klidně ho i čtyřikrát objel, aby nalezl volné místo,“ uvedl místostarosta. Řada lidí také v centru či poblíž něj parkovala několik hodin nebo i celý den a člověk, který potřeboval něco vyřídit, neměl kam svůj vůz odstavit. Totéž platí i pro turisty. „Vyšší sazby jsou vzkazem, že se vyplatí odstavit vůz třeba na ČD-jih a dojít do centra několik minut pěšky,“ doplnil Tichavský.

Uherské Hradiště také nově zavádí čtvrtletní a u závorového systému i měsíční cenu parkovného. Zachovány zůstávají předplacené rezidentní karty pro obyvatele města. Zvláštní režim bude platit na parkovišti ČD-jih, kde motorista zaplatí 20 korun za den či si může pořídit roční kartu za 4000 korun místo stávajících 6000. Řidič si zde však může zakoupit i parkování čtvrtletní či měsíční.

Systém ale má chyby. Zatím totiž neexistuje navigace na levný parking a hlavně není Uherské Hradiště tak velké, aby znalí poměrů neobsadili dostupná místa na periférii, kde se střetávají se starousedlíky. A tak už brzy budou nejspíše platit všichni. „Počítáme s rezidentním parkováním v okrajových částech města,“ dodal Tichavský.

Záchytné parkoviště má ve svém centru i Zlín.Je gratis pro řidiče,danajským darem je ale pro obchodní centrum.Místo nakupujících tady parkují úředníci a manažeři pracující ve středu města. Ještě před časem vedení zlínského centra jasně mluvilo o zpoplatnění, dnes už citlivé téma před potenciálními zákazníky otevírat nechtělo.

Vydáno pod