Legenda Velorex hlásí návrat

Brno - V pravé poledne dnes byla odhalena podoba nástupce kdysi populárního lidového vozítka Velorex. Stejně jako u jiných oživených legend, jako byl například legendární Volkswagen Brouk, nebude už vozítko určeno široké vrstvě obyvatel, ale spíše úzké komunitě fandů. Napovídá tomu i skutečnost, že vozítko je osazeno motorem Honda o objemu 1300 ccm a je celokapotované. Na trh bude nový Velorex uveden pod názvem Velorex-x-trike.

Moderní verzi vyvinul a vyrobil opavský podnikatel Pavel Brída a jeho firma Motoscoot. Jeho model nese název Velor-X-Trike, neboť samotnou značku Velorex má někdo podle něj zaregistrovánu v Polsku. Tříkolku představil i za účasti původního konstruktéra velorexu Mojmíra Stránského.

První myšlenka na nový moderní velorex se podle Brídy zrodila v létě 2008. Sám totiž vlastní starý velorex, s nímž s oblibou jezdí se svým synem. Se stavbou začal o rok později. „Chyběla mi tam ta síla, to, že by to mělo být živější. Tak jsem se rozhodl postavit něco, co by mohlo být výkonnější, bezpečnější a silnější. Výsledek za šest měsíců vidíte za mnou,“ řekl dnes Brída novinářům.

Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový od Hondy s objemem 1284 krychlových centimetrů. Exkluzivnost nové tříkolky spočívá v tom, že vozítko bude vyráběno individuálně na zakázku, každý model bude číslovaný. Nikdy se tak nestane, aby dvě vozítka byla stejná.

Brída plánuje novou tříkolku prodávat v Česku i v zahraničí, například na americkém trhu, a to v několika verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux. Pro využití na závodních okruzích prý bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem přes 200 koní a maximální hmotností do 400 kilogramů.