Brno hlásí úbytek turistů, příčinou je zřejmě krize a špatné počasí

Brno - Brněnská turistická sezona se blíží ke svému konci. Většina majitelů a provozovatelů turistický lákadel zaznamenala proti loňskému roku pokles návštěvnosti. Za společné jmenovatele označují špatné počasí a ekonomickou recesi. Do příští sezony ale plánují celou řadu nových atrakcí.

S přicházejícím podzimem se pomalu vylidňují brněnské ulice. Nechvalné znamení toho, že se blíží konec turistické sezony. Ta letošní začala slibně. Provozovatelé koupališť, galerií nebo památek ale marně doufali, že bude lepší než ta předešlá. Tropické červencové dny totiž vystřídal déšť a teploty připomínající spíš podzim. Většina z nich tak nakonec hlásí stejnou, nebo dokonce nižší návštěvnost. „Brněnská zoo, stejně jako ostatní zoo v Česku a další kulturní zařízení, zaznamenala bohužel pokles. Máme celkem zhruba o 30 tisíc návštěvníků méně než vloni,“ řekl Pavel Hrazdíra, mluvčí Zoo Brno.

Úbytek zaznamenalo také brněnské turistické informační centrum. „V letošním roce to bylo 133 tisíc návštěvníků, což je přibližně o sedm tisíc méně než v loňském roce za stejnou dobu,“ konstatovala Monika Šimková, ředitelka Brněnského kulturního centra. Nejčastěji se turisté informují na programy brněnských divadel, muzea, galerie a lákadlem se stávají také velké festivalové akce, které v Brně vznikají.

Nižší počty turistů hlásí i provozovatelé koupališť a kempů u Brněnské přehrady, dokonce až o padesát procent proti loňské sezoně. Lépe na tom nebyly ani hotely, které většinou hlásí propad o 10 až 20 procent. Za společného viníka provozovatelé označují ekonomickou recesi a počasí. Průvodci vidí ale problém jinde. Podle nich má město sice všechny předpoklady být atraktivním cílem, ale neumí se prodat. Většina turistů Brno vnímá pouze jako několikahodinovou zastávku mezi Prahou a dalšími destinacemi.

Koupaliště
Koupaliště