Obyvatelé Kostic: Nechceme dál fungovat jako obchvat Břeclavi

Kostice – Pokud splní krajští politici své sliby, budou mít v Kosticích a Tvrdonicích co oslavovat. Více než deset let už je trápí problémy s kamiony, které obcemi projíždějí do nedaleké průmyslové zóny v Břeclavi. Řešení se diskutovalo stále - zvažovalo se několik variant obchvatu obou obcí a dokonce i krajské mýtné. Vyhrála varianta dvoupruhového obchvatu, který by se měl podle krajského radního Oldřicha Ryšavého (ČSSD) začít stavět v roce 2012.

„Zrovna včera jsme měli jednání s ministerstvem dopravy, které přijalo naše argumenty. V příštím roce bychom tak mohli obnovit výkupy pozemků v místě, abychom mohli se stavbou obchvatu začít,“ uvedl krajský radní Ryšavý, který je zároveň starostou Břeclavi.

Kostičtí ani Tvrdoničtí ale přehnaným optimismem nehýří. „Byli bychom samozřejmě moc rádi, kdyby se to začalo po tolika letech řešit. Je to pro nás strašně nepříjemné. Je zde hluk, obyvatelům praskají domy a kanalizace, je tím už léta ohrožena bezpečnost v obci,“ uvedla starostka Kostic Anna Bradávková. Za vším je přitom jeden železniční most, pod kterým vysoké kamiony neprojedou. Varianta rekonstrukce tohoto mostu je však na řadě až v roce 2020, tak dlouho už obyvatelé vesnic čekat nevydrží.

Místostarosta Břeclavi Jaroslav Parolek (ČSSD): Plánovaný obchvat Břeclavi uleví okolním obcím (zdroj: ČT24)

Podle starostky projede obcí více než 300 kamionů denně

Lidé jsou podle starostky Kostic naštvaní a mnohokrát vidí problém právě ve vedení obce, které podle nich není schopno nic dělat. „Obcí projede přes tři sta aut od osmi od rána do osmnácti hodin do večera, to je opravdu tristní. Nemůžeme ale dělat nic víc než tlačit na politiky,“ dodala starostka Kostic. Kostičtí samozřejmě zvažovali i krajní variantu - obnovit starou cestu. Jenže výkup pozemků pro stavbu obecní silnice by Kostice finančně zruinoval.

Teď všichni spoléhají na stávající kabinet, který zrušil usnesení Topolánkovy vlády, podle nějž měl mít obchvat Břeclavi čtyři pruhy. Vrátil se totiž k původnímu dvoupruhovému uspořádání. S ním počítá i břeclavský územní plán, jehož součástí je právě zmíněný obchvat Kostic a Tvrdonic.

Vydáno pod