Přechody pro chodce jsou vygumované

Jihlava – České silnice jsou nebezpečné. Značný podíl na tom nemají řidiči, ale správci, kteří zanedbávají kreslení bílých čar. Ovšem i tam, kde vodorovné značení je, často není příliš bezpečno – čáry jsou částečně vygumované nebo jsou vytvořeny tak, že v noci či za deště téměř nejsou vidět. Podle policistů je to obvyklé především ve městech. Příkladem za všechny je Jihlava.

Každý den přecházejí školáci i řada lidí spěchajících do práce po přechodu v centru Jihlavy. Že u něj řidiči přibrzdí a jsou připraveni zastavit, je však spíše zvyk – bílá barva pruhů už na vozovce skoro není vidět. Policisté poukazují na nebezpečnost tohoto přechodu – nikoli jediný takový ve městě.

U jihlavské průmyslové zóny je na tom zebra o trochu lépe, ale přesto není za deště nebo v noci vidět. U nedalekého kruhového objezdu navíc na přechod v zatáčce neupozorňuje žádná svislá dopravní značka. „Toto může způsobovat riziko dopravní nehody,“ opět zdůrazňuje policejní mluvčí Dana Čírtková.

Správci městských silnic slibují změny. „Značení začneme provádět zhruba v polovině dubna, budeme ho dělat souběžně s blokovým čištěním komunikací,“ říká mluvčí Služeb města Jihlavy Martin Málek.

Také v okolí krajského města často není vodorovné značení příliš platné. Například na hlavním tahu z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou čáry vůbec nejsou. V mlze potom řidičům nepomohou ani špinavé patníky. Také kraj slibuje, že se situace zlepší. „Máme už připravený plán a počítáme na tyto práce s částkou osm až deset milionů korun,“ slibuje ředitel regionální správy a údržby silnic Jan Míka.

Nejméně měsíc ale bude trvat, než začnou silničáři na Vysočině s nápravou. Napřed chtějí po zimě rozbité silnice opravit, teprve pak budou obnovovat značení.

Silnice bez čar
Silnice bez čar