V Moravskoslezském kraji se zatím zruší místo jedenácti jen dvě železniční tratě

Ostrava - Termín pro vyjednávání o podobě nového jízdního řádu Českých drah vypršel. Teď už je jasné, které tratě zatím zůstanou v provozu a které ne. Ministerstvo dopravy původně zvažovalo, že v Moravskoslezském kraji zruší 11 regionálních železnic. Od prosince nakonec vlaky nebudou jezdit pouze po dvou tratích. O dalších se bude ale ještě jednat.

Železniční trať z Hostašovic do Nového Jičína už v novém jízdním řádu nebude. Po 120 letech končí. Místo vlaků budou jezdit autobusy. Cestující totiž měli o železniční dopravu stále menší zájem, trať byla vysoce ztrátová a loni ji navíc vážně poškodila povodeň. „Trať se ruší jednak kvůli vysokým nákladům na opravu, ty by činily skoro sto milionů korun, a jednak je tam malá frekvence cestujících,“ potvrdil ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD Miroslav Klich.

Vlaky nebudou jezdit ani mezi Bruntálem a Malou Morávkou. Jejich provoz se také přestal vyplácet. České dráhy kvůli tomu už letos výrazně omezily dopravu na této železnici. Stát ji zatím ale rušit nebude. Podobné problémy má i unikátní úzkorozchodná trať z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. „Je to neztrátovější trať v České republice, ale je to významný prvek v cestovním ruchu tohoto regionu a samozřejmě má i historickou hodnotu. Proto se kraj bude snažit tuto trať zachovat a budeme hledat dopravce s nižšími náklady,“ řekla mluvčí Moravskoslezského kraje Šárka Vlčková.

Na seznamu tratí, které značně prodělávají, je i železnice Opava-východ - Jakartovice. V novém jízdním řádu, který začne platit 12. prosince, ještě ale zůstane. Jednání o případném zrušení dalších regionálních tratí budou pokračovat. Zástupci Českých drah a Moravskoslezského kraje se kvůli tomu opět sejdou v lednu.

  • Trať poškozená povodní autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1991/199091.jpg
  • Spoj z Třemešné do Osoblahy autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1991/199092.jpg
Vydáno pod