Novou službu pro pacienty a jejich příbuzné zavedla Slezská nemocnice v Opavě

Opava - Slezská nemocnice v Opavě zavedla novou službu. Rodinní příslušníci, ale i nesezdaní partneři, se budou moci informovat na zdravotní stav svého blízkého po telefonu. Umožní to bezpečnostní heslo, které si pacient určí. Dosud totiž mohli lékaři podávat informace pouze ústně a pouze rodině. 

Nová služba zjednoduší blízkým pacientů život. Není totiž vždy v jejich silách, aby se denně dostali do nemocnice a získali nové informace o zdravotním stavu. Pacient si tedy stanoví heslo a určí osobu, která se může na jeho zdravotní stav telefonicky zeptat. Navíc se nemusí jednat ani o rodinného příslušníka. Velkou pomocí je služba především pro rodiče dětí. „Určitě je to výborná věc. Vzhledem k pracovnímu vytížení tady nemohu spát, takže to určitě využijeme, já i manžel,“ pochvaluje si novou službu maminka dětského pacienta.

Lékaři samozřejmě upřednostňují osobní kontakt s příbuznými pacientů, většina z nich však v Opavě nebydlí a časté dojíždění je problémové, řešením je tedy telefon. „Je to především pro ty pacienty, kteří jsou pro vědomí, jsou schopni mobilem komunikovat s rodinou a domluvit si to komunikační heslo,“ uvedl primář chirurgie Slezské nemocnice Opava Jiří Hájek. „Jiná situace je, kdy je pacient v bezvědomí nebo má tak závažný stav, že nedokáže komunikovat. To se s lékařem domluví osoby blízké podle zákona, že se budou přeptávat telefonicky a samy si stanoví heslo,“ dodala náměstkyně pro ošetřovatelskou péči Lenka Hanková. Opavští lékaři si vždy s příbuznými pacientů dohodnou termín a telefonní číslo, na kterém budou informace o zdravotním stavu poskytovat.

Dětský pacient s maminkou
Dětský pacient s maminkou