Pokud vám lak na autě poškodí ptačí trus, reklamaci vám neuznají

Ostrava - Za zničený lak na autě může ptačí trus - reklamace se neuznává. I takovou odpověď může dostat zákazník. Na výjimku v záručním listě doplatil i majitel nového auta Karel Nečekal. Poškození laku proti biologickému odpadu se přitom nedá ani pojistit.

Pan Karel Nečekal si koupil nové auto v květnu letošního roku. Už po čtyřech měsících našel na karoserii oprýskaný lak. K jeho údivu mu ale prodejce řekl, že za poškození může ptačí trus a na ten se reklamace nevztahuje. „Když jsem mu řekl, že je to divné, že by v Ostravě v tom případě nesměla jezdit žádná auta, tak řekl, že se s tím nedá nic dělat,“ stěžoval si. Podle odborníků je ale postup prodejce oprávněný. Na vnější vlivy se záruky výrobců aut nevztahují a ptačí trus, který obsahuje vápno, je velmi agresivní a nelze se proti němu ani pojistit. „V záručních listech to prostě výrobce vylučuje. V našich podmínkách se jedná o nejagresivnější ptačí trus od holubů, kdy skutečně do druhého dne můžeme zjistit, že se jedná o nevratné poškození toho laku,“ potvrdil vedoucí karosárny a lakovny Vilém Wagner.

„V kupní smlouvě jsem to nikde nečetl. To selský rozum nebere. Jestliže mám čtyři měsíce nové auto, které jsem si z vlastní kapsy zaplatil, neberu to na leasing, tak není možné, aby po čtyřech měsících odešel metalický lak,“ rozčiluje se majitel poškozeného auta Karel Nečekal. „Kupující spotřebitel má právo najít si svého nezávislého soudního znalce a nechat si vystavit posudek a na základě toho posudku znovu uplatňovat reklamaci,“ radí poradkyně Sdružení obrany spotřebitelů MS kraje Karla Kuchrýková. Majitelé, kteří chtějí předejít trvalému postižení laku, mají jedinou možnost. Postižené místo co nejdříve umýt vodou.