Olomoucký kraj změní výuku novodobých dějin

Olomouc - Objektivní informace a přesnější výukové materiály – Olomoucký kraj přišel s projektem, který má přinést změny ve výuce novodobých dějin 20. století na středních školách. Zapojí se do něj padesát škol z Olomouckého i Moravskoslezského kraje a také stovka učitelů. Kraj získal na projekt od státu a Evropské unie 18 milionů korun.

Čtyřicátá léta minulého století – přesně tam výuka historie na řadě středních škol končí. Stěžejním momentům novodobých dějin jako jsou roky 1948, 1968 nebo 1989 se učitelé vyhýbají. Chybí jim totiž podklady i výukové materiály. „V současné době učitelé pracují s materiály, které si sami připravují. Vím, že využívají také portál Moderní dějiny,“ říká ředitel Slovanského gymnázia Olomouc Radim Slouka. Pomoci má projekt Inovace výuky československých a českých dějin 20. století na středních školách, se kterým teď přišel Olomoucký kraj. Podílet se na něm budou hlavně odborníci z Filozofické fakulty Univerzity Palackého. „Spočívá v tvorbě učebních textů, pracovních sešitů, interaktivních pomůcek, filmů, besed s účastníky a podobně,“ prozradil náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Sekanina.

„Olomoucký kraj oslovil Moravskoslezský kraj kvůli partnerství v tomto projektu, který nás zaujal, a jsme rádi, že zájem připojit se projevilo 15 gymnázií, které provozuje Moravskoslezský kraj,“ vyjádřila se tisková mluvčí MS kraje Šárka Vlčková. Projekt Olomouckého kraje není v České republice ojedinělý. Pracovní listy, metodické materiály a snadný přístup k dobovým dokumentům nabízí také webový portál Moderní dějiny.cz. Provozuje ho občanské sdružení PANT spolu s ostravskými učiteli historie. Sloužit má nejen jejich kolegům, ale také studentům a širší veřejnosti. Do projektu Olomouckého kraje se v pilotní fázi zapojí dva a půl tisíce středoškoláků. Od roku 2014 by se pak mohl rozšířit i do dalších regionů.