Ostrava - Vyšší počet dopravních nehod a více opilých řidičů za volantem. I taková je loňská statistika dopravních policistů v Moravskoslezském kraji. Zároveň na silnicích klesl počet mrtvých. V kraji se také objevil nový fenomén - stále více autodopravců bez povolení převáží nadrozměrné náklady. Ostatním řidičům pak většinou komplikují dopravu.
Jak to loni vypadalo na silnicích MS kraje?
Více než osm tisíc nehod řešili loni policisté jen v Moravskoslezském kraji. Předloni to bylo o téměř 170 méně. Naopak kvůli alkoholu bouralo skoro o padesát řidičů víc než o rok dřív. „Nejčastější příčinou, proč vznikají dopravní nehody, je samozřejmě nepřiměřená rychlost - ať už vůči stavu vozovky nebo agresivní jízdou řidiče,“ uvedl vrchní komisař Dopravní policie MS kraje Daniel Hudeček. Nejčastěji bourají mladí řidiči do 24 let a pak ti, kteří za volantem nemají ani dva roky praxe. „Chceme se zaměřit na ty mladé, aby v Centru bezpečné jízdy měli zkušební jízdy na polygonu a věděli, jak se vyrovnat s nenadálými překážkami v silničním provozu,“ říká velitel Dopravní policie MS kraje Jiří Zlý.
S větším počtem dopravních kontrol musí letos počítat řidiči na severu Moravy. Hlavně se bude měřit rychlost, vzkazují policisti řidičům. Loňským rekordmanem se stal motorkář z Ostravy. V devadesátce jel přes dvě stě deset. Stále častěji se na silnicích objevuje nový nešvar - černé jízdy nadrozměrných nákladů. Jeden takový loni v říjnu přes dvacet hodin blokoval dálnici v Ostravě. „Únosnost mostů komunikací, konkrétní podjezdová výška mnohdy nesplňuje kritéria, které ten nadměrný náklad má,“ upozorňuje Jiří Zlý. Změny čekají i na pět vytipovaných železničních přejezdů. Policisti na ně namontují kamery. Nepřetržitě budou točit řidiče, kteří porušují pravidla. Například jezdí na červenou nebo nadzvedávají závory.