Jak to loni vypadalo na silnicích MS kraje?

Ostrava - Vyšší počet dopravních nehod a více opilých řidičů za volantem. I taková je loňská statistika dopravních policistů v Moravskoslezském kraji. Zároveň na silnicích klesl počet mrtvých. V kraji se také objevil nový fenomén - stále více autodopravců bez povolení převáží nadrozměrné náklady. Ostatním řidičům pak většinou komplikují dopravu.

Více než osm tisíc nehod řešili loni policisté jen v Moravskoslezském kraji. Předloni to bylo o téměř 170 méně. Naopak kvůli alkoholu bouralo skoro o padesát řidičů víc než o rok dřív. „Nejčastější příčinou, proč vznikají dopravní nehody, je samozřejmě nepřiměřená rychlost - ať už vůči stavu vozovky nebo agresivní jízdou řidiče,“ uvedl vrchní komisař Dopravní policie MS kraje Daniel Hudeček. Nejčastěji bourají mladí řidiči do 24 let a pak ti, kteří za volantem nemají ani dva roky praxe. „Chceme se zaměřit na ty mladé, aby v Centru bezpečné jízdy měli zkušební jízdy na polygonu a věděli, jak se vyrovnat s nenadálými překážkami v silničním provozu,“ říká velitel Dopravní policie MS kraje Jiří Zlý.

 

S větším počtem dopravních kontrol musí letos počítat řidiči na severu Moravy. Hlavně se bude měřit rychlost, vzkazují policisti řidičům. Loňským rekordmanem se stal motorkář z Ostravy. V devadesátce jel přes dvě stě deset. Stále častěji se na silnicích objevuje nový nešvar - černé jízdy nadrozměrných nákladů. Jeden takový loni v říjnu přes dvacet hodin blokoval dálnici v Ostravě. „Únosnost mostů komunikací, konkrétní podjezdová výška mnohdy nesplňuje kritéria, které ten nadměrný náklad má,“ upozorňuje Jiří Zlý. Změny čekají i na pět vytipovaných železničních přejezdů. Policisti na ně namontují kamery. Nepřetržitě budou točit řidiče, kteří porušují pravidla. Například jezdí na červenou nebo nadzvedávají závory.