Oprava ostravského úseku dálnice je v nedohlednu

Ostrava - Řidiči zřejmě ještě dlouho budou jezdit v Ostravě po zvlněné dálnici. Stavební firma Eurovia odmítá převzít dálnici zpět a opravit 900 závad, které reklamuje Ředitelství silnic a dálnic. Eurovia trvá na tom, že nejméně polovina vad je neoprávněných a způsobila je špatná údržba. Ministerstvo dopravy chce počkat na expertízy.

Válka mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a stavební firmou Eurovia pokračuje. Firma nedávno dokončený ale zvlněný úsek ostravské dálnice nechce vzít zpět. „Právně si nedovedu představit, že bychom tu dálnici měli převzít. Na to jsou navázány jiné objekty, které jsou zkolaudovány, užívají ji jiní správci, ČEZ, plynaři,“ argumentuje ředitel Eurovia CS pro Moravu Ján Špaňo. ŘSD se dnes nevyjádřilo, čeká na písemné stanovisko firmy. Trvá ale na tom, že na osmikilometrovém úseku, který stál přes 4 miliardy, našlo 900 závad. Hlavní problém je špatný podkladový materiál. „Chceme odstranit všechny vady, i ty, za které nemůžeme, ale pojďme společně udělat diagnostiku vad, navrhněme technické řešení a následně se budeme bavit, kdo za kterou vadu může,“ nechala se slyšet Eurovia.

Řidičům, a nejen jim, už ale dochází trpělivost. „Důležité je, aby to bylo opraveno a doufám, že ŘSD má nástroje k tomu, aby vymohlo opravu vad, které byly způsobeny špatnou rekonstrukcí,“ vyjádřil se primátor Ostravy Petr Kajnar. Na ostravské dálnici se řidiči nejen několikrát pořádně zhoupnou, ale také musí hodně brzdit. Značek, které mění rychlost, je tady na osmikilometrovém úseku zhruba 40. Zasáhnout by mohlo ministerstvo dopravy, zatím ale nechce. „Necháme udělat vrty do té komunikace a teprve potom rozhodneme o dalším postupu,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Eurovia slíbila, že pokud se s ředitelstvím dohodne, opravy bude provádět s ohledem na provoz v Ostravě i fotbalové fanoušky, kteří budou dálnici využívat při cestě na mistrovství Evropy do Polska.