Lechovice - Lechovice, kterými denně projedou tisíce aut a kamionů, se dočkají obchvatu. Ředitelství silnici a dálnic se podařilo dohodnout s Jaroslavem Kroutilíkem, přes jehož pozemky měl obchvat vést, a který za ně chtěl adekvátní náhradu. Nakonec své pozemky prodal a za stejnou cenu koupil od Pozemkového fondu náhradní v těsném sousedství své koňské farmy. Nyní začalo vyřizování stavebního povolení, které by silničáři mohli získat už letos v létě. A pokud půjde vše hladce, obchvat by se měl začít stavět v příští stavební sezóně.
Lechovičtí budou mít konečně obchvat. Stavba začne příští rok
Lechovičtí jsou rádi, že se po letech obchvatu dočkají. Starosta Lechovic přitom potvrdil, že si oddechnou od hluku, špíny a prachu a neustálých obav z nebezpečného provozu, který obcí vedl. Stavba obchvatu ale nebude levnou záležitostí. Vyjde na čtvrt miliardy. V současné chvíli přitom začnou přípravné práce, za něž Ředitelství silnic a dálnic utratí tři miliony. „A ještě musíme vykoupit maličký pozemek zatížený exekucí, ale to už je spíše formalita,“ uvedl Zdeněk Pánek z brněnského závodu ŘSD.
A spokojený je i majitel koňské farmy Kroutilík. „Ještě to sice není zapsané v katastru, ale je to formálně schváleno,“ potvrdil dnes chovatel.
Vypořádání pozemků přitom nebyl jediný problém, který stavbě obchvatu bránil. Ještě před rokem a půl přitom vůbec nebylo jasné, jestli se obchvat někdy postaví. Silnice se totiž ocitla na černé listině staveb, na které ministerstvo dopravy nemá peníze, a proto zastavilo jejich přípravu. Obchvat měl přitom ulehčit obci od nákladní dopravy, ale především od nejnebezpečnější trasy v republice, na níž umírají ročně desítky lidí. Naštěstí ministerstvo dopravy závažnost situace pochopilo a vyjednalo s ministerstvem financí, a lechovický obchvat tak byl vrácen do hry. Bez obchvatu by se totiž nemohla dostavět silnice R53, bez níž se jihozápad Moravy při spojení s Rakouskem neobejde.