Problémy s železniční tratí na Jesenicku

Krnov - Železniční trati mezi Krnovem a Jeseníkem hrozí podle odborníků uzavření. Důvodem je velmi špatný stav úseku, který vede Polskem. Ministerstvo dopravy za jeho užívání platí miliony korun ročně, polská strana však peníze do opravy zchátralé železnice podle všeho neinvestuje.

Na trati mezi Jeseníkem a Krnovem jezdí vlaky už přes sto let. Jsou na ní závislé desítky lidí, kteří se po ránu dopravují do práce. Vlaky cestují hojně i studenti, kteří jezdí pravidelně do škol v Ostravě a Opavě. A i pro rodiče s dětmi jsou výhodnější. Mezi Krnovem a Jeseníkem jezdí denně 14 vlaků. Za průjezd  polskými Glucholazy platí České dráhy miliony korun ročně. „Ale bohužel polská strana zpětně tyto peníze neinvestuje do té trati,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Sedmnáct kilometrů dlouhý úsek tak chátrá a o jeho opravě jednají obě strany už řadu let. Kvůli havarijnímu stavu tratě musí vlaky v Polsku výrazně zpomalit. Jezdí maximálně 40kilometrovou rychlostí.

S rychlíky už  cestující do budoucna  přitom  počítat nemohou. Ministerstvo dopravy je totiž nehodlá objednávat. Lidé se obávají, že se postupně omezí i ostatní spoje. Polská strana opravila v loňském roce úsek Mikulovice – Glucholazy. Zbývá druhá část směrem na Krnov.  Tamní  ministerstvo dopravy jedná o budoucnosti trati už řadu měsíců - naposledy včera. A to za přítomnosti zástupců Glucholaz. Aktuálně zvažuje dvě možnosti: „Uvažuje se buď o snížení poplatků za průjezd nebo o opravě poškozeného úseku,“ prozradil za Městský úřad Glucholazy Pawel Szymkowicz. Problémy s tratí, která zčásti prochází Polskem, řeší ministerstvo dopravy nejen na Jesenicku, ale i v severních Čechách. Za trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem platí česká strana za průjezd miliony a i tam je trať v katastrofálním stavu.