Poradna pro spotřebitele nemá peníze na provoz

Ostrava - Moravskoslezská poradna pro spotřebitele bojuje o přežití. Shání peníze na svůj další provoz. V ostravské i bohumínské kanceláři se přitom dveře netrhnou. Nejčastěji radí lidem s reklamacemi bot, nábytku nebo stavebních prací v domácnostech a také co se zbožím, zakoupeným na předváděcích akcích.

Vadné zboží, ale prodejna reklamaci neuzná. Takové případy jsou v poradně pro spotřebitele na denním pořádku. Moravskoslezské sdružení obrany spotřebitelů často řeší i nekvalitní rekonstrukce koupelen nebo kuchyní. Radí lidem i v kauze „krém za korunu“ a neubývá ani smutných případů z tzv. předváděcích akcí. Že se lidé mají postavit proti praktikám některých obchodníků a firem, připomíná i mezinárodní den práv spotřebitelů. Moravskoslezské sdružení ale slavit zatím nemůže. Loni se osamostatnilo od původní organizace, která se dostala do úpadku a musí shánět peníze na další provoz. Rady poskytuje bezplatně.

Poradna požádala o peníze řadu měst a také krajský úřad, ten ji podporuje pravidelně. „Letos stejně jako loni dostanou 50 tisíc, bereme to jako službu občanům,“ potvrdila mluvčí Krajského úřadu MS kraje Šárka Vlčková. Například Ostrava ale sdružení zatím nepodpořila. „Žádali v době, kdy měli nevyjasněné finanční a majetkové vztahy, v letošním roce ale komise dá doporučující stanovisko radě města,“ slíbila mluvčí Magistrátu města Ostravy Andrea Vojkovská. Poradna pro spotřebitele funguje v Ostravě a v Bohumíně. Do budoucna plánuje i další rozšíření svých služeb.