Vyškovsko - Takzvaná hlavní technická prohlídka čeká letos více než 60 mostů na Vyškovsku. Každý z nich musí prohlédnout stavební inženýři a zhodnotit například to, jaká je jeho nosnost. Stavební inženýři tak reagují na výzvu policie. Ta si stěžuje, že mosty na Vyškovsku jsou nadměrně zatěžovány nákladní dopravou.
Stavaři vyrazili na kontrolu mostů na Vyškovsku
Mnohé z mostů na Vyškovsku byly postaveny pro auta z počátku minulého století. Teď přes ně jezdí autobusy i náklaďáky. Taková zátěž mostům neprospívá. Desítky naložených kamionů o hmotnosti i kolem 40 tun denně projíždí například obcí Nesovice, kde je v těsné blízkosti nejfrekventovanější křižovatky mezinárodní silnice I/50 most, který má výhradní zatížitelnost 19 tun. V důsledku toho je most den ode dne v horším technickém stavu.
„Typickým nešvarem těchto mostů je špatná izolace, tím pádem do mostu zatéká, beton se drolí a výztuž koroduje,“ popsal České televizi hlavní konstrukční nedostatky mostů stavební inženýr David Marván.
Právě voda je vedle těžkých aut největším nepřítelem mostů. Zatímco ze silnice vypadá konstrukce v pořádku, zespoda je už pohled méně veselý.
Policejní kontroly nic neřeší
„Na most u Kojátek už připravujeme projekt. Nachází se v havarijním stavu a je tam už od roku 2009 instalované mostní provizorium. Chtěli bychom tam cestu narovnat. Bohužel v současné době řešíme dohody s ostatními vlastníky pozemků, kterých je více než 90, a domluva s nimi není vždy jednoduchá. Dříve než v roce 2014 ale oprava nezačne,“ hájí Správu a údržbu silnic vyškovský ředitel Zdeněk Gardelka.
Pokud by ale řidiči nákladních aut pokyny policie na místě nerespektovali, hrozí jim za porušení zákazu vjezdu na most pokuta až do 2 tisíc korun. Kontroly v blízkosti mostů by navíc policisté vzhledem k frekventovanosti nákladní dopravy museli provádět nepřetržitě.