Výstava ke kampani „Otevřeno seniorům“ je i v Ostravě

U příležitosti Mezinárodního dne seniorů 1. října 2012 připravuje Diakonie ČCE rozsáhlou výstavní akci ve veřejném prostoru. Krajské a městské úřady, knihovny, školy, nemocnice a další veřejné prostory budou hostit jednu fázi veřejně prospěšné kampaně „Otevřeno Seniorům“. Její sdělení „Musí se nejprve ztratit, abychom si jich všimli?“ má za cíl upozornit na skutečnost, že česká média o seniorech informují převážně jen jako o obětech neštěstí či zločinu.

V rámci této kampaně bude od pondělí na 62 místech po celé republice výstava s předměty, které se pro většinovou populaci váží právě k seniorům (hůl, dioptrické brýle, staromódní kabelka, šátek apod.). V Ostravě je možno tuto výstavu vidět ve vstupních prostorách Nové radnice Magistrátu města Ostravy do 12. října.

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Více fotek
  • Ilustrační foto autor: Capital Pictures, zdroj: Isifa http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/37/3674/367367.jpg
  • Ilustrační foto autor: Capital Pictures, zdroj: Isifa http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/37/3674/367362.jpg
  • Karel Cudlín / z cyklu Stříbný příliv autor: Marie Kohoutová, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/29/2880/287981.jpg
  • Domov důchodců zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3019/301870.jpg

Cílem dlouhodobé kampaně Otevřeno seniorům je důsledná změna pohledu veřejnosti na seniory. Tato veřejně prospěšná, osvětová kampaň zdůrazňuje, že stáří a stárnutí má svoji kvalitu a cenu a upozorňuje na fakt, že senioři jsou ve společnosti přehlíženi a podhodnoceni. Snaží se vyvolat diskusi nad nejčastěji tradovanými omyly, stereotypy a předsudky, jež si naše společnost vůči fenoménu stáří udržuje.