Vlak zrekonstruovaný v Ostravě míří do rakouského Salcburku

Ostrava - Vlak moderniznovaný v Ostravě míří do rakouského Salcburku. Společnost Ekova Electic, která patří městskému dopravnímu podniku, jich bude rekonstruovat celkem devět. Každý z nich váží několik desítek tun. Přeprava takového kolosu je proto velmi náročná. Jeho nakládka trvá několik hodin

Přepravit po kolejích náklad vážící přes šedesát tun a dlouhý téměř čtyřicet metrů žádá důkladnou přípravu. Vlak modernizovaný v ostravských dílnách dojede po vlastní ose jen k místu nakládky. Dál už nesmí. Nemá k tomu povolení Drážního úřadu. „Vzhledem k tomu, že to tak dlouhá jednotka, museli jsme ten vůz naložit na dva železniční vozy,“ popisuje projektový manažer Inekon Group David Vojtasík. Aby vlak při přepravě nepoškodil troleje vedoucí nad železnicí, musela firma sehnat speciální, velmi nízké vagony. V celé Evropě jich není ani deset. Montéři na ně vlak musejí vyzvednout a tam ho usadit do provizorních kolejí. Pracují s přesností na milimetry. Na tzv. hlubinových vozech urazí vlak téměř sedm set kilometrů. Ostravský výrobce dopravních prostředků už ale posílal náklad i mnohem dál. Byl ale asi o polovinu lehčí než tentokrát. „Rakousko není pro nás jediný zahraniční zákazník, už v minulosti jsme dodávali tramvaje do USA. Teď projednáváme nový kontrakt na šest tramvají do Seattlu,“ řekl výrobní ředitel společnosti Vladimír Ščurek. Na cestu do Rakouska se vydá náklad až zítra. Do Salcburku by měl dorazit v neděli.