Silnice z Opavy do Ostravy má být hotová v roce 2015

Opava - Maximální možnou rychlostí by se v příštím roce měla stavět silnice I/11 z Ostravy do Opavy. Státní fond dopravní infrastruktury na ní vyčlenil jednu miliardu čtyři sta milionů korun. Rozhodnutí hospodářského výboru sněmovny o pokračování stavby, musí posvětit ještě poslanci při schvalování rozpočtu na příští rok.

Už skoro dva roky práce na stavbě nového mostu před Mokrými Lazci téměř nepokročila a řidiči tak stále musí jezdit po původní klikaté cestě. Příští rok by se ale dělníci měli na stavbu vrátit. „Ten úsek Mokré Lazce by měl být vyřešen definitivně, protože by měl být financován z operačního programu doprava, to znamená v roce 2014, na začátku roku 2015 by měl být předán na užívání,“ slíbil ministr dopravy Zbyněk Stanjura. Peníze budou příští rok i na stavbu prodloužené Rudné. Stavět by se měl most a křižovatka přes ulici 17. listopadu. „Je tam maximum peněz, které ta stavba na příští rok potřebuje a dál se bude jednat,“ potvrdil Zbyněk Stanjura. Stavbu nové silnice, která měla významně zkrátit cestu mezi Opavou a Ostravou, zastavil svým rozhodnutím na konci roku 2010 bývalý ministr dopravy Vít Bárta a od té doby se na ni jen těžce hledaly peníze. Vít Bárta také zpomalil práce na prodloužené Místecké v Ostravě. Ta se v plném čtyřpruhovém uspořádání otevře 20. prosince. Od čtvrtka tak budou moci řidiči, kteří pojedou z centra Ostravy na dálnici, sjet z ulice Českobratrské přímo na Místeckou a vyhnou se tak dvěma světelným křižovatkám.

Pod křižovatkou Místecké s Českobratrskou až ke sportovní hale Tatran se ale silnice zužuje ze čtyř na dva pruhy. A její rozšíření je zatím v nedohlednu. „Je tam problém, že to rozšíření na čtyři pruhy zasahuje k té základní škole na Kounického,“ vysvětlil náměstek primátora Ostravy Tomáš Sucharda. Proto se zpracovává další hluková studie a na jejím základě se teprve začne projektovat poslední čtyřsetmetrový úsek silnice.