Z křižovatky v centru Zlína zmizely poslední betonové zátarasy

Zlín - Dopravní komplikace v okolí areálu bývalých obuvnických závodů ve Zlíně po dlouhých měsících dospěly k řešení. Křižovatka v centru města, postavená předloni za 60 miliónů korun, je konečně plně průjezdná. Město tam po dohodě s podnikateli nechalo otevřít slepé rameno křižovatky, jež zaměstnancům firem znovu umožní příjezd k výrobním halám bez zbytečných objížděk.

Otevření křižovatky se uskutečnilo koncem minulého týdne téměř nepozorovaně. Došlo k němu v době, kdy zájem obyvatel Zlína byl upřen spíše na rozsáhlý požár výškové budovy v její blízkosti. Odstranění zátaras, které průjezd ramene blokovaly více než rok, je však významným krokem, jenž výrazně zjednoduší dopravu v okolí Baťova areálu a podtrhne význam celé 60milionové investice.

Předcházela mu jednání s podnikateli, kteří se obávali neregulovaného zprůjezdnění průmyslového areálu a možných dopravních kolapsů. Nově otevřené rameno totiž umožňuje osobním i nákladním vozům vjezd do výrobní a skladovací části areálu.

„Výrobní firmy nikdy nebyly proti tomu, aby se areál otevřel. Nicméně měly obavu z neregulovaného otevření areálu, jehož součástí je i toto rameno křižovatky Antonínova,“ řekl právní zástupce Sdružení podnikatelů Baťova areálu Zlín Jaroslav Juráš.

Vjezd ale není absolutně volný. Dopravní značky řidiče upozorňují, že dovnitř může jen ten, kdo při případné kontrole může doložit účel své cesty. Jinými slovy – kdo dovnitř nemusí, ať tam raději ani nejezdí, aby nekomplikoval a nezahušťoval dopravu.

Kolaudaci křižovatky ohrozila chyba úředníků

Křižovatka byla hotová koncem roku 2011. Několik týdnů ale zůstala zcela neprůjezdná, a to kvůli stížnosti jedné z firem sídlící uvnitř Baťova areálu, která nebyla k jednání přizvána. „Obdrželi jsme odvolání opomenutého účastníka stavebního řízení,“ vysvětlovala v listopadu 2011 zlínská zastupitelka Eva Štauderová (MOR).

Řízení znemožňovalo stavbu zkolaudovat. Hrozilo navíc, že pokud by se město s dotčeným vlastníkem nedohodlo, v krajním případě by se celá stavba musela zbourat. Dosavadní kompromis znamenal otevření křižovatky alespoň pro osobní dopravu ve směru k sídlu Zlínského kraje. Teď je křižovatka konečně plně funkční.

Změn v dopravě v centru Zlína je po Novém roce více. Asi tou nejpříjemnější pro řidiče je, že nově do celého areálu mohou vjíždět bezplatně.