Další změny v dopravě: lidé si stěžují magistrátu i dopravnímu podniku

Brno - Cestující v Brně čekají zřejmě další změny. Dopravní podnik chce magistrátu navrhnout obnovení některých zrušených linek. Díky testům v terénu, které reagovaly na stížnosti lidí, totiž zjistil, že některé novinky v jízdních řádech nejsou příliš povedené. Ačkoliv nové jízdní řády platí v Brně teprve dva měsíce, od ledna na ně přišly už na dvě stovky stížností.

Změny v dopravě nesou těžce například klienti chrlického centra pro zrakově postižené. Od ledna s nimi jezdí asistenti, kteří jim pomáhají naučit se upravenou dopravní trasu do centra města, na níž musí nově také přestupovat.

„Trasa je hodně těžká. Nejsou tu správné vodicí linie. Problémem je také podchod, který není nijak zvlášť označený,“ kritizuje novou přestupní trasu asistentka Eliška Rozbořilová, která pomáhá nevidomému Oldřichu Ježkovi. Ani s doprovodem se panu Ježkovi nepodařilo stihnout navazující spoj při přestupu.

„Domnívám se, že podmínky pro dopravu lidí, kteří v tomto ústavu žijí, se úpravou zlepšily. Pokud mě vedení ústavu přesvědčí o tom, že se podmínky nezlepšily, tak jsem připraven jednat o změnách,“ konstatoval první náměstek primátora Robert Kotzian (ODS).

Ke změnám v dopravě přistoupí dopravní podnik s magistrátem až po vyhodnocení aktuálního průzkumu. Na frekventovaných zastávkách brněnské hromadné dopravy hlídkují pracovníci dopravního podniku. Počítají cestující v jednotlivých vozech nebo kolik lidí nastoupí či vystoupí. Jednotlivé autobusové linky zase kontrolují zástupci krajského dopravce Kordis.

„Soustředíme se na trasy, kde došlo k úpravám. Projíždí se například linka 43 z Králova Pole do Soběšic nebo linka 59 z Komárova do Chrlic. Jeden den se projíždí od rána do večera všechny spoje na dané lince,“ uvedl vedoucí dopravního odboru jihomoravského dopravce Michal Kocourek.

O tom, které změny jsou jen nepopulární a které opravdu nepovedené, bude dopravní podnik jednat s magistrátem v pondělí. „Důkladně jsme se zabývali každou stížností. Na všechny jsme odpověděli. Nakonec se ukázalo, že kritické jsou tři momenty, kterými se musíme zabývat,“ vypočítává Kotzian, a pokračuje: „Stížnosti se točily kolem dopravy ze Žlutého kopce, autobusové dopravy v oblasti Vinohrad a Líšně, jako i kolem dopravy v Chrlicích, Útěchově a dalších městských částech, které leží dále od centra.“

I kdyby se v pondělí zástupci města a dopravního podniku shodli na nutných změnách v dopravě, k úpravě jízdních řádů by ale došlo až od září. „Nyní bude následovat série jednání s magistrátem, kde předložíme výsledky našich průzkumů. Pravděpodobně navrhneme, aby se jednalo o prodloužení nočního spojení v nepracovních dnech, o úpravách na linkách v Líšni a na Vinohradech,“ odhaduje mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

K menším úpravám došlo už na začátku února. Zatímco dříve na ulici Veslařská jezdil trolejbus pouze jako režijní jízda, od prvního února bere i cestující.