Nádraži Přerov vstoupilo do další fáze velké rekonstrukce

Přerov - Na nádraží v Přerově začala rekonstrukce prvního nástupiště. Protože kvůli tomu nefunguje jeden z podchodů, prodlužuje se cestujícím příchod k vlakům. Oprava nástupiště je součástí celkové rekonstrukce tohoto železničního uzlu, která běží od roku 2009.

Nejdřív musí jít cestující do hlavní budovy pro jízdenku, pak zase ven, obejít budovu zprava, teprve potom do podchodu a na nástupiště, odkud odjíždí vlak. Pro některé cestující je to nemalé zdržení, se kterým dopředu nepočítali. Mluvčí Českých drah vzkazuje cestujícím, aby teď chodili na nádraží raději dřív. První nástupiště i jeden z podchodů chtějí dráhy zprovoznit od 24. května. Oprava prvního nástupiště je součástí celkové rekonstrukce železničního uzlu Přerov. Ostatní nástupiště byly opraveny už v minulých letech.

Přerovské nádraží se modernizuje už čtyři roky, kompletně hotové by mělo být v lednu 2014. Je to vůbec první rekonstrukce tohoto železničního uzlu, vlaky tam přitom poprvé projely v roce 1841. „Rekonstrukci děláme tak, aby byl zachován historický ráz nádraží,“ uvedl Karel Janků ze Správy železniční a dopravní cesty.

Přerovské nádraží denně odbaví kolem tří stovek vlaků. Je to jeden z nejvytíženějších uzlů v Česku. Spoje odtamtud vyráží do čtyř směrů - na Bohumín, Olomouc, Břeclav a Brno. Karel Janků zdůraznil, že v plánu je také přebudovat zatím jednokolejný úsek mezi Brnem a Přerovem na dvokolejný. Celá rekonstrukce vyjde na téměř pět miliard korun, více než polovinu zaplatí Evropská unie.