Studenti šokovali virálním videem

Opava - Šokujícím videem zviditelnili svůj obor studenti Audiovizuální tvorby na Slezské univerzitě v Opavě. Jde o reklamní šot, který zachycuje, jak jednoho z nich srazí auto. Tzv. virál je levnou a efektivní formou marketingu, která se šíří prostřednictvím sociálních sítí.

 

Studenti audiovizuální tvorby mají za sebou autorské projekty, dvě série dokumentů pro portál „Moderní dějiny“ i ocenění na mezinárodním filmovém festivalu Ekofilm. Tentokrát o sobě dali vědět vydařenou virální reklamou. „Dokázali zaujmout veřejnost, dokázali šokovat a dokonce zaujali a zmanipulovali zkušené profesionály,“ uvedl konzultant Vadim Pekárek.

Během dvou dnů se video postaralo o tisíc zhlédnutí, několik článků a jeden vyděšený telefonát profesora, který o chystané reklamě nevěděl.

Podle slov sociologa  Jiřího Siostrzonka nás hrůza fascinuje. Je to archetypální věc, kterou v sobě máme zakódovánu. Krev má pro nás zvláštní vůni, pach, který potřebujeme cítit, ale samozřejmě z bezpečné vzdálenosti.

Virál musí mít dobrý nápad, který šokuje nebo baví. Šíří se nekontrolovatelně rychle. Koho zaujme, ten ho s chutí pošle dál.

„Pro mnoho reklamních firem, které jsou ze své podstaty konzervativní, tzn., zabývají se billboardy, reklamou, je virální marketing velkou hrozbou, která ubírá z jejich potenciálu, který v reklamě měli,“ upřesnil konzultant Vadim Pekárek.

Opavští studenti pořídili video z vlastní iniciativy. Náklady ani nestály za řeč. Jinak je tomu u reklamních klipů, které si od profesionálů začaly v poslední době objednávat české vysoké školy.