Začaly dopravní komplikace v Třinci

Třinec – Ve špičce se tady tvoří i kilometry dlouhé kolony. Dopravu v asi sedmi set metrovém úseku od rána řídí semafory, auta pouštějí každých deset minut.

„Objízdné trasy pro osobní automobily a příměstskou dopravu byly předem stanoveny. Na stávající I/11 stojí zejména kamiony,“ uvedla Věra Palkovská, starostka Třince. A ty na výběr nemají. Objízdné trasy v blízkosti nejsou.

Podle slov vedoucího Územního odboru Frýdku-Místku se dá mimo území okresu provádět odklon na území Nového Jičína okresu a Zlínského kraje. Řidičům kamionů se však delší trasa prodraží.

Přes Nebory vede hlavní tah na Slovensko. Denně tudy projede více než dvacet čtyři tisíc aut, z toho šest tisíc kamionů. „Tato komunikace je velmi zatížená a neunese už takovou zátěž, proto jsme se rozhodli provést větší rekonstrukci,“ informoval Lubomír Hýbl, vedoucí provozního úseku, ŘSD Ostrava.

Oprava frekventované mezinárodní silnice má ale dopad i na majitele místních restaurací a obchodů. Bojí se, že přijdou o zákazníky.

S problémy musí počítat i lidé, kteří bydlí u silnice. Když se bude opravovat před jejich domy, nevyjedou s auty ven.

Asi sedmi kilometrový úsek mezi místní části Nebory a Bystřicí budou silničáři opravovat po částech až do konce léta. Příští rok na jaře by navíc mohla začít dlouho očekávaná stavba přeložky silnice 1/11 a Nebory a okolní obce by si tak od kamionů konečně oddechly.