Bez vizualizace to nepůjde, říká šéf Českého rozhlasu

Ostrava – Generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan má rád intimitu rozhlasového studia, líbí se mu, jak toto médium pracuje s imaginací. Zároveň je mu jasné, že vizualizace je nevyhnutelný trend i v rozhlase.

„Od roku 1923, kdy jsme začali vysílat, a dále až do 80. let minulého století, se rozvíjela masová komunikace. Televizi a rozhlasu se také říkalo prostředky masové komunikace. Ta epocha je za námi, nastupuje komunikace sociální. Jestli chceme pracovat se sociálními sítěmi, s YouTube a podobně, bez vizualizace to nepůjde,“ řekl Peter Duhan v ostravském předpůlnočním studiu.

Zásadním cílem, který si jako šéf rozhlasu vytýčil, je vytvořit čtvrtý celoplošný kanál – vedle Radiožurnálu, Dvojky a Vltavy buduje stanici mluveného slova. „Zárodek už máme, stanici Plus, ten však pokrývá jen čtyřicet procent území. Jsme schopni vysílat čtyřiadvacet hodin bez hudby, nemáme programový problém, problém jsou vysílače,“ vysvětloval Duhan. „Čtvrtý okruh se měl plánovat už v roce 1993, kdy se Český rozhlas osamostatnil. V západní Evropě stanice tohoto typu fungovaly a měly velký vliv na posluchače. Tehdy byl dostatek vysílačů a povedlo by se to. Teď je rozhlasový trh zasycený. Ztratili jsme dvacet let. Mrzí mě to, protože jsme mohli mít parádní stanici,“ uvedl rodák z Bratislavy trvale usazený v Praze.

Na rozhlasové vlny se naladil po mnohaleté přestávce. Po Vysoké škole múzických umění v Bratislavě, kde vystudoval obor filmová a televizní scenáristika, pracoval sedmnáct let jako dramaturg zábavy v Československé televizi, poté byl šéfredaktorem slovenského deníku Veřejnost. V letech 1991 až 1992 byl ústředním ředitelem Československého rozhlasu. Nabídku dostal od slovenského politika Mariána Čalfy, který byl v roce 1989 jmenován premiérem takzvané vlády národního porozumění.