Sexistické prasátečko si vzalo na paškál billboard s nahou violoncellistkou

Brno - Happenigem u billboardu na Divadelní svět Brno organizátorky Sexistického prasátečka zahájily už pátý ročník této netradiční soutěže sexistických reklam. Reklama s nahou dívkou skrytou za hudebním nástrojem má podle nich jednoznačně sexistický podtext. Ode dneška mohou lidé posílat do klání svoje nominace.

Výběr místa setkání nebyl náhodný. Organizátorky se sešly před reklamním poutačem na festival Divadelní svět Brno, který podle nich má značně sexistický podtext. Violoncello, které zakrývá nahotu hudebnice, přelepily koláží polonahého brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD). Pak přidaly nápis Pořád vám to nepřipadá sexistické?

Organizátorkám festivalu se nelíbí, že takováto reklama propaguje městskou akci. „Městská akce podporovaná z veřejných peněz si klade za cíl být festivalem pro širokou veřejnost, neměla by ji proto propagovat sexistická reklama,“ řekla organizátorka Petra Havlíková.

Happeningem Nesehnutí odstartovalo už pátý ročník Sexistického prasátečka. „Na emailovou adresu zenskaprava@nesehnuti.cz nám lidé mohou posílat svoje nominace na sexistické reklamy. Čas mají do konce září,“ uvedla Havlíková. Nominovat mohou billboardy, televizní, internetovou nebo letákovou reklamu.

O nejnevhodnější reklamě budou moci diváci hlasovat do konce října. „Vloni jsme dostali zhruba sto tipů a 10 tisíc hlasů,“ dodala Havlíková.