S pokyny policisty v křižovatce si řidiči často neví rady

Brno – Poradit si s pokyny policisty, který řídí dopravu, je pro řadu řidičů problém. O to víc se musí takzvaní regulovčíci soustředit, aby zvládli provoz bezpečně uřídit. Dnes se o tom v Brně přesvědčili i účastníci soutěže dopravních policistů, kteří střídavě řídili provoz na frekventované křižovatce na Poříčí.

Jakmile vypadnou semafory a doprostřed křižovatky se postaví policista, je řada řidičů bezradná. O to víc pak záleží i na schopnostech policisty, aby zvládl dopravu uřídit a jasně ukázal, co mají auta dělat. „Řidičům je potřeba hodně ukazovat, důležitý je i oční kontakt, ne jen pokyny. Lidé už nejsou zvyklí na řízení provozu policistou,“ vysvětlil Tomáš Fasura, který se spolu s dalšími kolegy zúčastnil soutěže v řízení dopravy.

Policejní klání se konalo na frekventované křižovatce ulic Vídeňská a Poříčí. Kvůli neznalosti řidiče, který si na křižovatce bez funkčních semaforů neuměl poradit, dnes málem došlo ke srážce auta a tramvaje. 

Video Jak vypadá řízení křižovatky z pohledu policisty?
video

Jak vypadá řízení křižovatky z pohledu policisty?

Mezery ve znalostech přiznávají i sami řidiči. „No, moc nevím, ale dá se to určitě logicky odvodit,“ řekl jeden z oslovených řidičů. „Myslím, že tomu rozumím. Teda člověk někdy trošičku tápe, musí se dávat větší pozor,“ uvedl druhý. „Abych se přiznal, tak tomu moc nerozumím. Je to takový zmatený,“ zaznělo do třetice. 

„Většinou řidiči neznají signál Pozor, kdy policista dá pravou ruku navrch. To značí, že by měli všichni zpozornět. Lidi si ale často myslí, že je to jakoby žlutá na semaforu, kdy ještě mohou projet. To je omyl,“ upozornil další z účastníků soutěže Jan Otevřel. 

Redaktor ČT Dušan Vrbecký neprošel testemPráci „regulovčíka“ si dnes chtěl vyzkoušet i redaktor ČT Dušan Vrbecký. Nepodařilo se mu ale projít úvodním testem. „Chybu jsem udělal v pokynu policisty a v provozu jsem měl chybu v přednosti s tramvají. Já bych jí dal přednost, i když jsem na hlavní, ale přednost jsem měl já. Nějak mi v paměti utkvělo, že tramvaj má přednost vždycky,“ přiznal redaktor. Nakonec se tak mohl postavit jen doprostřed křižovatky na cvičišti. Do provozu ho policisté nepustili.