Učitelé z Česka i zahraničí se zamýšlejí nad budoucností tištěných učebnic

Ostrava - Má tištěná učebnice budoucnost? Nevytlačí ji postupně z výuky tablety a počítače? Zjišťují to odborníci z devatenácti zemí světa, kteří přijeli do Ostravy. O metodách výuky diskutují na půdě základní školy v Provaznické ulici v Ostravě-Hrabůvce.

Radmila Vodičková učí na základní škole přes patnáct let, je zastánkyní tradiční podoby výuky a tištěná kniha má podle ní ve výuce nezastupitelné místo. „Jednou ze základních dovedností, kterou by škola měla naučit, je orientace v textu, což umožňuje učebnice tištěná,“ uvedla Radmila Vodičková, učitelka Základní školy Provaznická v Ostravě.

Někteří její kolegové ale preferují moderní způsob výuky, a to třeba s pomocí interaktivní tabule.

Viktor Dořičák učí devět let. Moderní způsob výuky s digitálními pomůckami má rád. Interaktivita podle něj dává hodině širší rozměr a děti se na výuku těší. S kolegyní se ale shoduje v tom, že knihu by vytěsnit nechtěl.

Moderní technologie umožnily učitelům vést hodinu různými způsoby.

„V Austrálii se učitel může rozhodnout, jestli bude preferovat klasické učebnice, nebo počítače, tablety a jiné pomůcky. Jsem rád, že australští učitelé toho dokáží využívat moudře a aktivně s tím pracují,“ uvedl Mike Horsley, profesor australské Central university of Queensland.

Konference potrvá do pátku. Na závěr vědci vyberou zemi, ve které si za dva roky vymění další zkušenosti s možností výuky žáků.