Vlakové nádraží v Třinci projde rekonstrukcí

Třinec – Třinecké vlakové nádraží projde rozsáhlou rekonstrukcí. Modernizace čeká výpravní budovu, první peron i prostor před nádražím. Na celkové opravě, která vyjde na 130 milionů korun, se budou podílet České dráhy i město Třinec. Většinu nákladů pokryjí evropské dotace.

Třinecké nádraží slouží déle než půl století. Žádnou opravou ale ještě neprošlo, což je na něm znát. „Pokud hodnotíme budovu, už ta sama o sobě je předimenzovaná dnešním potřebám. Fasáda má také to nejlepší za sebou, velice špatná jsou okna,“ informuje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Pro průmyslové město, které trápí zhoršená kvalita ovzduší, je vlaková doprava prioritou. Nízkoemisní zónu zavést nemůže, chce proto cestující nalákat z aut do vlaků. „My chceme být vstupní branou do tří států, do Česka, Polska a Slovenska, a to nádraží nám určitě dobrou pověst nedělá. Troufnu si říct, že se za něj trochu stydíme,“ přiznává starostka Třince Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec).

Ve výpravní budově bývaly dokonce i byty s výhledem na železárny a na trať, v současnosti jsou ale všechny prázdné. Velkou část hlavní budovy dělníci zbourají. Interiér zmodernizují a hala dostane nové zastřešení. Změní se i prostor před nádražím, promění se v dopravní terminál s novou točnou autobusů a přibudou i nová parkovací místa.

S novým nádražím počítali i v Havířově. Stávající budova měla být zbourána a místo ní měla vzniknout nová. Proti demolici se ale postavila část veřejnosti i skupina architektů. „Ministr dopravy zřídil krizový štáb, který se tou věcí zabývá. Cílem je najít variantu, jak upravit projekt tak, aby nebyla nutná demolice této architektonicky cenné budovy,“ uvádí mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

O budoucnosti havířovského nádraží by chtěl krizový štáb rozhodnout do konce roku. Budoucnost třineckého nádraží je jistá, opravovat se začne ještě letos a cestujícím by mělo začít sloužit už v příštím roce.