Bonver se musí obejít bez Kolomého, KM Racing nasadí poprvé buggy

Ostrava - Bez Martina Kolomého, zato se zvučnou kazašskou posilou Arturem Ardavičusem vyrazí Bonver Dakar Project na nadcházející ročník nejslavnější terénní rallye světa. Ardavičus se bude v roli lídra moravskoslezské stáje snažit navázat na předloňské třetí místo, které si vyjel ještě ve službách Kamazu. Dva kamiony a buggy budou pak na Dakaru reprezentovat barvy týmu KM Racing.

Ardavičus by měl Bonveru vyvážit ztrátu jiného závodníka s ambicemi na celkové pořadí Kolomého, který se na poslední chvíli rozhodl odejít jinam. „V Kamazu mi končila smlouva. Tím, že se s Tomášem Vrátným znám hodně dlouho, pozval mě do týmu, abychom vytvořili nový automobil na základu Tatry, a chtěli bychom ho dostat na top úroveň. Pro mě je to výzva,“ řekl Ardavičus.

Šéf stáje Tomáš Vrátný dal pro Ardavičuse sestrojit úplně nový speciál Jamal, který teprve v srpnu začal konstruovat Milan Holáň. Hlavním nepřítelem zkušeného Kazacha je tedy čas. „Kolik jsem toho v tom voze najel? Pětadvacet kilometrů. Dovezl jsem ho vlastně jen z továrny na toto místo. Času bylo málo, na zkonstruování i na testy. Je to risk s tím vyrazit na Dakar, budu muset jet rychle a bezpečně. Pojedu takovým tempem, ve kterém budu vůz na sto procent kontrolovat,“ řekl Ardavičus.

Bonver posílá na start do argentinského Rosária tři speciály Tatra. Polák Robert Szotkowski a Vrátný by měli na trati mezi Rosáriem a chilským Valparaisem poskytovat maximální podporu lídrovi Ardavičusovi. „Je to naše jasná jednička,“ řekl Vrátný. Sestavu doplňuje motorkář Jan Veselý na yamaze. „Loni jsme měli čtyři závodníky v první dvacítce, což byl velký úspěch. Ale na tak náročném závodě nemůžeme mít jiný hlavní cíl, než se pokusit dojet do cíle a dokončit,“ řekl Vrátný.

V týmu KM Racing budí velkou pozornost zejména start pětinásobného vítěze kategorie čtyřkolek Josefa Macháčka, který se premiérově představí za volantem buginy. O úspěch mezi kamiony budou potřetí za sebou usilovat Jaroslav Valtr a Vlastimil Vildman, kteří zůstali věrni Liazu. „Udělali jsme maximum, tým je čím dále více konzistentní a funguje. Kluci už taky mají něco najeto. Byl bych strašně spokojený, kdyby byli vepředu a kdyby vše dojelo do cíle,“ řekl šéf týmu a někdejší účastník Dakaru Martin Macík.

V minulém roce byl KM racing součástí Bonver Dakar projektu, letos ale pojede opět každý za sebe. „Každý v týmu jede na sebe, favoritem by ale měl být Jarda Valtr, který má velké ambice i lepší techniku. Jak po motorářské, tak po podvozkové stránce,“ uvedl Macík. Valtr by měl bojovat o umístění v elitní desítce mezi kamiony a o pozici nejlepšího Čecha v kategorii.

V popředí by se chtěl pohybovat i Macháček, který po letech naplnil svou ideu a na start se postaví se speciálem MD Optimus francouzské výroby. Původně chtěl startovat s jednomístným autem vlastní konstrukce, ale nakonec si zakoupil dvoumístnou buggy. Pojede s navigátorem Vlastimilem Tošenovským. Letos se chce hlavně učit.

„Po šestnácti letech ve čtyřkolkách jsem se na stará kolena rozhodl, že bych měl přesednout do jiné kategorie. Půjdu to zkusit a položit základní kámen výsledku v buginách,“ řekl veterán Macháček, který očekává řadu nástrah. „Připadám si jako začátečník, i proto mám na autě nalepené Z, aby to všichni viděli. Cíl je jednoznačný, dojet co nejdále, ale klidně se může stát, že skončíme v první etapě,“ dodal Macháček.