Třinec se dočká obchvatu města

Třinec – Ředitelství silnic a dálnic vypsalo veřejnou zakázku na vybudování obchvatu Třince. Investice se přitom odkládá už od roku 2009. Nyní je konečně jasné, že by se na jaře mohlo začít stavět. Přes Třinec vede silnice, která směřuje na Slovensko a patří mezi nejvytíženější v Moravskoslezském kraji i v České republice.

Obyvatelé Třince-Neborů si stěžují, že se kvůli projíždějícím kamionům nevyspí. Někteří poukazují i poškození svých domů. Tyto problémy by ale brzy mohly skončit. Město se totiž konečně dočká vytouženého obchvatu. „Je to obrovská radost pro nejenom pro obyvatele města Třince, ale i východní části regionu. Protože stávající silnice I/11 je naše velká bolest,“ uvádí starostka Třince Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec).

Současná silnice, která vede na Slovensko, patří mezi nejvytíženější v zemi. Denně tudy projede na 27 tisíc aut. Jedno z nejkritičtějších míst se nachází v místní části Nebory. V tamním stoupání dochází často k dopravním kolapsům, a to především v zimních měsících.

Obchvat by se měl začít stavět už v březnu. Proběhne ve dvou etapách: Nebory – Oldřichovice a Oldřichovice – Bystřice. „Předpokládané náklady na výstavbu se podle kvalifikačních odhadů pohybují kolem 4,4 miliardy korun,“ informuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Trasa prochází lesním komplexem, za ním překonává potok Křivec. Protože silnice zde vede mimo les a je v blízkosti zástavby, jsou náspy opatřeny protihlukovými stěnami.

Stavbu by mohla oddálit snad jen odvolání firem, které budou chtít zakázku získat a při výběrovém řízení neuspějí. „Co mě trochu trápí je to, že se zatím nebude stavět úsek Třanovice – Nebory. Přesto, že finanční prostředky na to jsou,“ tvrdí Věra Palkovská. Problém spočívá v pozemcích. Ne všechny jsou zatím vykoupené.

Na trase Nebory – Oldřichovice by se mohlo jezdit už v roce 2017.