Leo Express bude na trase do Prahy zastavovat pouze na Moravě

Přerov – Soukromý dopravce Leo Express mění zastávky na svých hlavních trasách. Mezi Prahou a Ostravou, a nově i se Starým Městem u Uherského Hradiště, bude od neděle obsluhovat pouze železniční stanice na Moravě.

Vlaky Leo Express budou podle nového jízdního řádu jezdit bez zastávky z Prahy až do Olomouce a nově zastaví v Přerově. „Rychlejší spojení mezi Prahou a Moravou bude konkurenční výhodou Leo Expressu,“ řekl v Přerově novinářům ředitel společnosti Leoš Novotný.

Leo Express Ostrava–Praha v první den provozu
Zdroj: ČTK
Autor: Jaroslav Ožana

„Od neděle zrušíme zastávky v Čechách. Chceme vyjít vstříc moravským cestujícím, aby mohli jet bez zastávky z Moravy až do Prahy," uvedl Novotný, podle kterého zastávky v Čechách prodlužují cestování vlakem na trase do Prahy až o půl hodiny.

Rozhodnutí jezdit bez zastávky z Olomouce až do Prahy Novotný zdůvodnil také tím, že 70 procent cestujících ve vlacích společnosti Leo Express pochází z Moravy.

Dopravce Leo Express od neděle zároveň přidá novou trasu spojující Prahu se Starým Městem u Uherského Hradiště a jeho vlaky budou pravidelně zastavovat v Přerově, což je důležitý železniční uzel. Díky nové zastávce v Přerově se firmě podle Novotného otevře trh s několika desítkami tisíc potenciálních cestujících. „Předpokládáme, že naše tržby se díky tomu zvýší o několik procent," řekl.

Novotný vypočítal, že cestu z Přerova do Prahy vlaky Leo Express od neděle zvládnou urazit až o 50 minut rychleji než spoje Českých drah. „Počítáme s tím, že cestující, kteří pojedou do Prahy vlakem Českých drah například z Břeclavi, v Přerově přestoupí na náš vlak," podotkl Novotný.

Stevardky vítají cestující ve vlaku firmy Leo Express
Zdroj: ČTK
Autor: Stanislav Zbyněk

Přestup mezi vlaky jednotlivých dopravců by mohlo usnadnit vzájemné uznávání jízdenek, o kterém se už několik měsíců vedou složitá jednání, avšak zatím bez výsledku. „Jsme do toho žhaví, protože to prospěje všem cestujícím. České dráhy ale zatím nejsou tak aktivní, jak by měly. Jízdenky se ovšem budou jednou uznávat. Je to nevyhnutelné," řekl Novotný.

Radim Jančura a jeho RegioJet
Zdroj: ČTK
Autor: Petr Sznapka

Opačnou strategii zvolila konkurenční společnost RegioJet. Zatímco vlaky Leo Express nebudou od neděle v Čechách zastavovat, RegioJet bude nově obsluhovat stanice v České Třebové a v Zábřehu, kde dosud zastavovaly jen odpolední spoje z Prahy. Dopravce, který patří do skupiny Student Agency Radima Jančury, se tak snaží získat další zákazníky. Dosud byly tyto stanice doménou vlaků ČD.

RegioJet se tak vrací k politice obsluhy i menších měst na trase, s níž před dvěma lety na ostravskou trasu přišel. Zpočátku zastavoval i v Ústí nad Orlicí, nakonec však kvůli souboji s Českými drahami o rychlost spojení Ostravy a Prahy od tohoto záměru ustoupil. V Zábřehu byl zase problém s kapacitou tratě.