Zájem lidí o koupi vánočního cukroví roste, chtějí ale kvalitu

Ostrava – Stále více lidí, nejčastěji žen na mateřské, si začíná přivydělávat pečením cukroví a jeho prodejem. Množství zákazníků rok od roku velmi výrazně roste.

Například maminka z Ostravy Monika Kuncová, která se stará o tři děti, napekla letos 150 kilogramů vánočních sladkostí. Zájem lidí podle ní stoupá. Letos musela upéci asi o 40 procent cukroví více než loni. Vánoční pamlsky posílala poštou po celé zemi.

„Zájem lidí byl obrovský. Překvapilo mě to. V neděli jsem dopekla poslední várku. A to jsem letos začínala už v polovině listopadu,„ řekla mladá žena. Kilogram cukroví nabízí za 320 korun a klienty má po celé republice. „Už to zdaleka nejsou jen lidé z okolí či regionu. Celkem si objednalo cukroví přes 30 lidí,“ řekla.

Vánoční cukroví
Zdroj: ČTK
Autor: Igor Zehl

Pečení musela skloubit s péčí o tři děti. „Přes den se připravilo těsto, večer, když děti usnuly, se peklo. Manžel pomáhal s přípravou. Chystal těsto či loupal ořechy. Zbytek, pečení, lepení a zdobení, jsem musela zvládnout sama,„ dodala. Pro každého zákazníka pekla až 30 druhů. Sama si o Vánocích ale cukroví moc neužije. „Jsem totálně přeslazená. Člověk pořád musí ochutnávat. Těším se spíše na klobásky,“ dodala mladá žena.

Linecké cukroví

Zdroj: ČTK
Autor: Igor Zehl

Lidé letos také chtějí kupovat více vánoček, i od velkých dodavatelů. „Přesná čísla prodeje ještě nemáme, protože se stále ještě prodává. Zájem ale roste. Letos je to hodně vidět u vánoček,„ řekl Jakub Velička z ostravského Pekařství Velička. Lidé podle něj leniví a raději si cukroví koupí. „Jdou ale hodně po kvalitě. Raději si připlatí. Hlavní je, aby to měli dobré a cukroví jim dlouho vydrželo,“ dodal.

V nabídce měla jeho firma letos například linecké koláčky, rumové kuličky či kokosky. Velký zájem zákazníci mají o marcipánové kuličky. „V tomto případě se na cenu moc nedívají. Za 200 gramů si účtujeme 60 korun," řekl Velička.

Vánoční cukroví
Zdroj: ČTK/AP
Autor: Matthias Schrader

I ostravská síť cukráren Ollies připravila pro zákazníky vánoční sortiment. V nabídce ale měla jen dva druhy vánočních štol. „Úspěch jsme s nimi měli velký. Zákazníci nám jsou věrní. Řada z nich chce mít na Vánoce od nás něco doma. Proto štoly kupovali. Poprvé jsme je pekli loni. Letos to byl zájem stejně velký," řekla za provozovatele cukráren Tereza Gondková.

Klasické vánoční cukroví pekli před lety. „Postavili jsme to hodně na kvalitě. Použili ty nejlepší suroviny. Cena pak ale byla hodně vysoká. Za tu jsme to prodávat nemohli. Proto jsme od normálního cukroví ustoupili," vysvětlila.