Cestujících RegioJetu je o 40 procent více. Jančura přidává vagóny

Brno - RegioJet, který provozuje vlaky mezi Prahou a Ostravou, loni přepravil téměř jeden a tři čtvrtě milionu cestujících. Je to o čtyřicet dva procent více než v předchozím roce. Stále je to však pro firmu ztrátový podnik. Aby se dostala do zisku, začne jezdit od března v době špičky s desetivozovými soupravami, které pojmou až pět set padesát lidí. Dosud jezdí maximálně osm vozů, nejčastěji však jen sedm. Řada zájemců se přitom do nich nedostane.

Majitel holdingu Student Agency Radim Jančura uvedl, že letos chce na této trati, na které jezdí také Leo Expres a České dráhy, přepravit většinu cestujících - tedy více než dva miliony lidí. „Jsem přesvědčen, že za březen už budeme v zisku. Doposud jsme měli strategii přežít, zlepšovat se a čekat na rozhodnutí antimonopolního úřadu,“ řekl Jančura. Připomněl tak tři roky trvající řízení, kterým chce prokázat, že dominantní přepravce České dráhy jezdí za podnákladové ceny.

Radim Jančura a vlak RegioJet
Zdroj: isifa/Lidové noviny
Autor: Viktor Chlad

Jančura si nechal udělat odborný posudek, který říká, že České dráhy prodělaly v roce 2012 na ostravské trati devět set padesát milionů korun. Předpoklad údajně je, že propad za loňský rok bude ještě větší. „Jenže antimonopolní úřad může rozhodovat ještě dlouho. Tvrdí, že nemá dost informací,“ podotkl Jančura.

S kratšími soupravami dosud jezdil RegioJet navzdory prodělečnosti proto, že si buduje vozový park postupně a neměl ještě tolik vagónů. Nyní se Jančurovi podařilo dokončit rekonstrukce ojetých vozů, které koupil ve Švýcarsku. V již provozovaných vagónech nechal opravit elektrické rozvody, které mají v létě zajistit klientům spolehlivou klimatizaci.

Zvedat ceny proti konkurenci prý neměl odvahu. „Bojím se, že kdybychom zdražili o deset procent, tak deset procent cestujících odejde a zbytek bude zklamaný. Je to negativní emoce, která přetrvává. Zdražit se dá jednou za rok kvůli dražším energiím. Když se to lidem dobře vysvětlí, pochopí to," řekl Jančura.