Loprais: Auto je konkurenceschopné, ale musíme zapracovat na výdrži

Praha – Aleš Loprais startoval na 36. ročníku Rallye Dakar posedmé mezi kamiony a tentokrát se svou tatrou obsadil konečnou šestou příčku. Po návratu do České republiky už spřádal plány, co je třeba vylepšit pro další závody.

Přes všechny technické problémy se Lopraisova tatra přenesla při poslední etapě, kdy byla rychlejší než všichni konkurenti. Pro Lopraise a jeho posádku to bylo druhé letošní etapové vítězství.

„Auto je konkurenceschopné, ale musíme zapracovat na výdrži. Je před námi hodně práce, musíme posílit servis, aby se neděly drobné poruchy. Potom jsme schopni porážet i ty nejrychlejší, což už se párkrát stalo,“ prohlásil po návratu domů Loprais.

Se současným speciálem, kterému říká Loprais Královna, startoval na Dakaru poprvé. „Prošla si křtem ohněm, musela. Ještě je mladá, aby šla do muzea. Chtěl bych ji porychlit a zapracovat na tom, abychom eliminovali technické problémy. Teď nás stály pódiová umístění,“ podotkl čtyřiatřicetiletý pilot, který byl maximálně spokojený jen s motorem. „Už jsem nezažíval ty frustrace, že by mě někdo do kopce předjížděl. Tohle jsme odstranili. Díky tomu jsou ale některé části více namáhány,“ řekl Loprais.

Na co se má zaměřit, už dobře ví. „Potřebujeme některé díly odlehčit, jiné zesílit. Další unifikovat, aby se daly zaměnit jeden za druhý. Také musíme vézt patřičný počet dílů s sebou, nejen na ostrém vozidle, ale na dalších dvou třech asistenčních za námi. Tuhle taktiku nyní jede Kamaz i De Rooy a bez toho to nejde,“ uvedl.

Lepší technika i zázemí = vyšší rozpočet

Další úkol, který se chce v tomto roce pokusit splnit, je vybudování většího zázemí. K tomu ale potřebuje výrazně navýšit rozpočet. „Aby to mělo tah na branku, tak se pohybujeme v řádech milionů eur. Jeden milion by nám určitě na rozšíření týmu stačil. Je to běh na dlouhou trať, musím ty peníze sehnat,“ podotkl jezdec InstaForex Loprais týmu. „Už jen to se Dakaru zúčastnit je úspěch. Je to stále nákladnější a na to, jakou ligu tam hrajeme a kde se chceme pohybovat, tak to prostředky spolyká,“ řekl.

Lopraisovu situaci by mohla vylepšit i spolupráce s továrnou Tatra. „Teď navazujeme užší spolupráci a třeba se nám podaří v budoucnu postavit i tým za podpory Tatry. Na spolupráci se už nyní těším. Je to jeden z klíčů k úspěchu,“ uvedl. „Je to hodně blízko a práce už jsme odvedli opravdu kus. Byla by škoda toho nechat na půli cesty,“ řekl Loprais.

Tatru nyní čeká repase, aby byla připravena na Silk Way Rallye a následný Dakar. Cílem jsou stupně vítězů.