Biatlonový úspěch přináší zájem sponzorů i malých následovníků

Brno – Pět olympijských medailí českého biatlonu nezůstalo bez odezvy. Svazu se ozývají noví sponzoři, kteří by chtěli sport podpořit. Klubům na všech úrovních se zase ozývají rodiče, kteří by chtěli své dítě do biatlonu přihlásit.

S mrazem a sněhem to v Brně letos ani vloni slavné nebylo, biatlonu se v jihomoravské metropoli přesto daří. I když velkou část tréninků mladí sportovci absolvují v tělocvičně bez lyží a pušky, v žákovských kategoriích patří oddíl Střelka Brno mezi celorepublikovou elitu. Potvrdilo se to třeba na nedávné Zimní olympiádě dětí a mládeže nebo republikových šampionátech. „Máme tu několik dětí, co by v budoucnu mohly napodobit úspěchy olympioniků. Třeba Ondřej Hošek je nadějný závodník. Teď přešel do Letohradu, kde už jsou lepší podmínky pro vrcholový sport juniorů a dospělých,“ vysvětlil oddílový trenér Vít Effenberk.

V době olympiády v klubu telefony jen drnčely. Do biatlonu chtěli rodiče přihlásit své děti, hlásili se ale třeba i pětadvacetiletí zájemci o biatlonovou zkušenost. Vzestup biatlonu začal už při loňském domácím mistrovství světa. Okruh v Novém Městě na Moravě je tréninkovou základnou pro široké okolí. I biatlonisté z brněnské Střelky jednou týdně míří za tréninkem na Vysočinu.

Poolympijského boomu chce využít i svazové vedení. „Se sponzory, kteří mají zájem biatlon podpořit, budeme jednat. Nechceme se ale rozhodovat zbrkle. Upřednostníme proto takové partnery, kteří nám budou schopni nabídnout dlouhodobou podporu. To je pro nás důležitější než absolutní částka. Smlouvy bychom rádi uzavírali přinejmenším čtyřleté,“ nastínil svazový pohled reprezentační manažer Jiří Hamza.

Získané prostředky chce svaz rozpustit i mezi mládežnické oddíly. Pro mnoho dětí můžou být totiž překážkou desetitisícové výdaje na nákup sportovní pušky. Třeba v brněnském klubu zatím finanční zátěž ležela hlavně na bedrech rodičů.