Chat

Pořádek na stole

Mgr. Veronika Motlová

Záznam chatu z úterý 23. září 2014

dm: „Vypovídá pořádek na stole i něco o osobě toho, kdo ten stůl využívá?“

Mgr. Veronika Motlová: „Příjemný dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Každý z nás jsme osobnost a každý považuje za pořádek, resp. nepořádek něco jiného. Jinak z mého úhlu pohledu si myslím, že pořádek na stole určitě o nás něco napoví. Ale určitě i záleží na profesi, kterou vykonáváme a ve společnosti, ve které pracujeme, kde mohou být nastavena interní pravidla týkající se čistého pracovního stolu.“

Katka: „Je lepší když je na stole ubrus nebo ne?“

Mgr. Veronika Motlová: „Děkuji za Váš dotaz. Osobně upřednostňuji stůl bez ubrusu, speciálně pokud mluvíme o stole pracovním.“

dm: „Jste specialistkou na pořádek na stole?“

Mgr. Veronika Motlová: „Za specialistku na pořádek na stole se nepovažuji. V první řadě jsem personalistka, poslední tři roky se mj. intenzivně věnuji kariérovému poradenství a snažím se co nejlépe připravit klienty na vstup na pracovní trh.“

dm: „A co nepořádek na stole?“

Mgr. Veronika Motlová: „Co je nepořádek na stole? Každý z nás považuje za nepořádek něco jiného. Někdo nepořádek na stole považuje za velice inspirativní a ke své práci jej potřebuje. Pokud ale budete pracovat např. ve společnosti v rámci automobilového průmyslu, budete mít pevně stanovená pravidla, jak pracovní stůl má být uspořádaný. Zároveň si osobně myslím, že je vhodné nepořádku na stole předcházet. Následně je to jednodušší s jeho úklidem.“

Kalika: „Pořádek na stole je vizitka hlavně autistů. Jinak má asi každý organizovaný nepořádek!! Mám pravdu??“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den, děkuji za Váš dotaz a názor. Hned v úvodu bych ráda zmínila, že nejsem psycholog a osobně mám minimální zkušenosti s prací s autisty. Ale jak už jsem se několikrát zmínila, každý považuje za pořádek, resp. nepořádek něco jiného. Přikláním se k Vašemu názoru, že většina z nás má organizovaný nepořádek.“

Míša P./T.: „Ahoj Verčo, musím Ti napsat, že ses vůbec nezměnila a jsi stále tak usměvavá, jako Tě znám z práce :o) Takže věřím, že Tvůj stůl je vždy perfektní. Ale jak udržet stůl doma s dětmi :O)“

Mgr. Veronika Motlová: „Ahoj Míšo, děkuji za Tvoje milé řádky. Doma s dětmi to je opravdu těžší. Každopádně bych doporučila v první řadě udělat na stole pořádek a pak jej průběžně udržovat, resp. nepořádku předcházet. Osobně bych si vymezila nějaký čas, kdy stůl uvedu do cíleného stavu a pustila se do úklidu a vůbec bych se nebála do toho děti zapojit. Budu ráda, když se ozveš i na Veronika.motlova@rozvoj-kariery.cz. Měj se hezky, Veronika“

Hanka: „Dobrý den, ráda bych se zeptala na váš názor na Bronštejnovu metodu systematického uspořádání předmětů na pracovní ploše stolu, kdy pracovní stůl tvoří deset jednotlivých sektorů. Děkuji za odpověď.“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Bronštejnova metoda systematického uspořádání je fajn. Osobně si myslím, že jak se mění doba, je třeba i metody upravit na současné podmínky. Hezký den, Veronika“

Monika: „Dobrý den, podivuji se při sledování vašeho projevu vaší češtině. To je opravdu katastrofa. Myslím že u kariérní a personální poradkyně by právě jazyk měl být vytříbený.“

Mgr. Veronika Motlová: „Příjemný dobrý den Moniko, děkuji za Vaše řádky. Co říct? Jako personalistka a kariérová poradkyně si zakládám na individuálním přístupu ke klientům a sdílení praktických zkušeností, jak uspět na pracovním trhu. Čeština jde občas nechtěně stranou. Ráda se na záznam vysílání podívám a z chyb se určitě do budoucna ráda poučím. Každopádně děkuji. Hezký den, Veronika“

Lenka: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, chcete říci, že pořádek na stole má vliv na rozvoj kariéry? Děkuji za odpověď :)“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den Lenko, děkuji za Váš dotaz, na který zkusím odpovědět. Pokud dnes pracujete ve společnosti, resp. u zaměstnavatele, kde jsou nastavena interní pravidla týkající se pořádku na pracovním stole a já tento pořádek nebudu dodržovat, v ten okamžik bohužel neplním stanovená očekávání zaměstnavatele a může to opravdu mít vliv na můj rozvoj kariéry.“

Klára: „Dobrý den, přítel ma kancelář doma a často si stěžuje, že by si potřeboval prostudovat nějakou knihu o pořádku na stole, rozložení na stole, harmonogram práce atd. Existuje nějaka taková kniha? Děkuji“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den Kláro, na toto téma vyšlo mnoho zajímavých článků na internetu a bylo zpracováno mnoho různých odborných studií. Každopádně si myslím, že každý by si měl nastavit svůj systém, který mu bude vyhovovat. Kniha na toto téma opravdu vyšla, prosím, pošlete mi stručný dotaz na veronika.motlova@rozvoj-kariery.cz, následně Vám pošlu název knihy a jméno autora. Hezký den, Veronika“

dm: „Pokud pominu pravidla společnosti, zda uklizený stůl nebo ne. Co o našem přístupu k práci a pracovním povinnostem uklizený/neuklizený stůl napoví. Je vhodné dle míry uklizeného stolu hodnotit zaměstnance?“

Mgr. Veronika Motlová: „Příjemný dobrý den, je velmi těžké hodnotit zaměstnance pouze na základě uklizeného stolu. Měl by to být pouze jeden z mnoha úhlů pohledu na zaměstnance. Zároveň při této příležitosti musím zmínit, že velmi záleží na pracovní pozici, kterou vykonávám a pro jakou společnost pracuji. Hezký den, Veronika“

Nikola: „Dobrý den, na stole mám tužky a fotku co to znamená?“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den Nikolo, musím zmínit, že nejsem psycholog, mohu s Vámi sdílet pouze svůj osobní názor. Pokud máte na stole pouze tužky a fotku... z mého úhlu pohledu to může znamenat (velmi všeobecný názor na věc), že jste opravdu velmi pořádná a máte ráda "čisté" prostředí pro Vaši práci. Fotka Vás může inspirovat a motivovat k lepším pracovním výsledkům. Ať se Vám daří, Veronika“

Míša: „A když na stole pracují dva lidé? Fakturuji mému muži a protože i on potřebuje občas pracovat na PC a stole a aby nemusel hledat různé podklady....je to někdy s ženskou logikou a mužskou problém. Co mě se zdá logické, tak mému muži ne. Jak toto zvládnout?“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den Míšo, děkuji za Váš dotaz týkající se sdíleného pracovního místa. Osobně bych Vám doporučila, zkuste si nastavit systém, který bude vyhovovat vám oběma a oba jej budete respektovat. Určitě bych zkusila udržovat pořádek na stole a zavedla bych si systém, kde, co a jak budu ukládat, resp. archivovat. Hezký den, ať vše zvládnete, Veronika“

helena: „dobrý den, pani magistro, prosím o radu na tzv prokrastinaci...i na stole štosuju věci v rámci pracovní směny, či i doma..,např. něco do odpadků, něco do tříděného odpadu, neco na umytí a hlavně spousta dlaších věcí, tužky, papíry, bloky, nebo i malování atd...děkuju“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den Helo, děkuji za Váš dotaz. Ráda bych se Vás při této příležitosti zeptala, co Vás motivuje k tomu, abyste tuto situaci změnila. Chcete tuto situaci změnit? Pokud ano, zkuste "úklid" Vašeho stolu pořádně naplánovat a zkuste si říct, jak by stůl měl vypadat a co Vám to přinese, pokud budete mít pořádek na svém pracovním stole. Držím Vám palce, ať uvedete svůj stůl do Vámi žádaného stavu. Hezký den, Veronika“

Věra Balašová: „Dobrý den, prosím Vás, dotaz se netýká Vás, ale té paní, co tam předvádí recepty z jablek - dávala recept na povidla z jablek - doufám,že ten recept najdu mezi recepty (??) - jen by mě zajímalo, jestli ta jabka se melou se šlupkou, nebo jestli se po tom rozpečení mají oloupat ? bylo by možné toto upřesnit? Moc děkuji za Vaše zprostředkování otázky - Díky V.“

Mgr. Veronika Motlová: „Dobrý den Věrko, určitě se slupkou. Pouze když se dělá pyré, tak se loupou. Recept bohužel nebude uveden mezi recepty. Ať Vám chutná... :)“